Jungfru?????!!!!

Okej... va dom tvungen att göra det här? Jag var en våg, och stolt över det. Inte för att det igentligen har någon betydelse men...... HELA MITT LIV HAR VARIT EN LÖGN!!!!!

---------------------------------------------------------------

Hos jungfrun är jordens element kombinerat med den föränderliga kvaliteten och planeten Merkurius. Detta ger möjlighet till att kombinera det jordiskt praktiska med föränderlighet och kommunikativa faktorer. Detaljarbete, kritiskt arbete och förmågan att förstå hur saker fungerar faller därför naturligt för honom eller henne. Att kombinera teori och praktik är en värdefull egenskap.

Jungfrun besitter även egenskaper som traditionellt och trångsynt tillskrivits kvinnor, därav namnet. Hon eller han är nämligen blyg och håller sig gärna i bakgrunden. Hygien och hälsa är också mycket viktigt, ofta på gränsen till pedanteri.

Hos jungfrur tycks det finnas ett behov av att hjälpa andra. Ibland kan denna drift tyvärr gå till överdrift och de kan lägga sig i andras affärer för mycket med kritik och förslag till förbättringar. Jungfrun kan ibland te sig obegriplig, gåtfull och motsägelsefull, men detta gör ju henne bara mer åtråvärd.

---------------------------------------------------

Låter det där som jag?? Nej, svaret är nej. och om ni säger ja har ni fel - bara så ni vet.
Jag saknar mitt gammla tecken!

---------------------------------------------------

"Utmärkande för personer födda i detta tecken är deras känsla för rättvisa och harmoni. De har stort behov av kommunikation och är mycket utåtriktade. Oftast intar de medlande, diplomatiska och sociala positioner då de eftersträvar balans, inte bara för sig själva utan också för alla andra. De avskyr all osämja och gräl."

En våg är intelligent och klartänkt, men att snabbt ta ställning är inte vågens starka sida, då han tenderar att noggrant väga både för och emot. Det viktiga för vågen är att ställningstagandet blir rätt.

Vågar har jämna temperament och är ofta charmerande och öppenhjärtiga människor. De är livsnjutare och gillar skönhet, avkoppling, mat, dryck och sällskapsliv. Ibland kan livsnjutandet dock övergå i ren lättja. De behöver ofta bli motiverade för att få någonting gjort"

------------------------------------------

oki.... vet inte varför texten ändrar storlek men jag bryr mig inte... allt för attt irritera er käääära läsare (japp, jag kommer fortfarande låtsas att jag har en hel hög med läsare, för varför annars skulle jag skriva??)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0